Dagelijks onderhoud bewoners

Door oog te hebben voor de mens zorgen voor een gerust gevoel

Het gewone ongewoon goed doen

Een fijn thuis betekent voor bewoners dat alles gewoon werkt en er netjes uitziet. Geen lekkage en geen haperende kraan. Het betekent ook dat mensen weten wie ze moeten bellen als er iets stuk is en dat het snel opgelost wordt. Opdrachtgevers kunnen erop vertrouwen dat wij dit volledig verzorgen, kwalitatief werk leveren en huurders een goed gevoel geven: van het allereerste contact tot de nazorg.

Door resultaatgericht samen te werken met onze opdrachtgevers en data goed vast te leggen én te analyseren, maken we bovendien flinke stappen richting voorspellend onderhoud (predictive maintenance). Zo besparen we samen op de kosten en voorkomen we onnodige overlast voor bewoners.

Verhuurklaar opgeleverd

Mutatieonderhoud gaat om het creëren van een frisse start voor elke nieuwe huurder. Van reparaties tot schilderwerk en andere essentiële renovaties, we streven ernaar om efficiënte mutaties uit te voeren met een ongeëvenaarde aandacht voor kwaliteit. Door de woning in optimale staat te brengen, garanderen we een naadloze overgang en bieden we de nieuwe huurder direct een comfortabele en veilige woonomgeving om van te genieten.

Onze vakmannen kunnen álles repareren

Met 14.000 reparatieverzoeken per jaar zijn we volledig ingericht op serviceonderhoud. Wat we doen is heel veelzijdig: lekkages, elektra, timmerwerk, loodgieten, stukadoren, schilderen, dakdekken. Topsport eigenlijk, dus we trainen onze mensen zo dat ze de basis beheersen van alle vakgebieden en specialist zijn op één vakgebied. Dat zien we terug in de resultaten!

Ons klantcontactcentrum speelt een belangrijke rol

Bewoners kunnen ons rechtstreeks bellen met reparatieverzoeken. We weten met wie we te maken hebben, we kennen hun woningen en we nemen de tijd voor de problemen die er spelen. Dit zorgt vaak al voor een enorme geruststelling. Het stellen van de juiste diagnose kan een ingewikkelde puzzel zijn. Onze mensen zijn daarom naast vriendelijk en hulpvaardig ook technisch onderlegd. We weten precies wat we moeten vragen, zodat we meteen de juiste vakman kunnen inplannen en deze goed voorbereid op pad gaat. Soms vinden we het beter eerst een technisch specialist te sturen. Een lekkage kan zomaar betekenen dat het halve dak vervangen moet worden. Dan stemmen we dat natuurlijk eerst goed met de corporatie af.

Het zit in kleine dingetjes

Bewoners zijn blij als ze het vertrouwde Etro-busje de straat in zien rijden. Ze weten dat we het komen oplossen, dat we zorgvuldig te werk gaan en dat we de boel netjes achterlaten. Onze jongens begrijpen dat mensen speciaal thuis blijven, dus ze zorgen dat ze op tijd zijn en dat het werk afkomt. Ze dragen herkenbare kleding, stellen zich netjes voor, laten zien wat ze doen en zijn altijd bereid nog even ergens bij te helpen. In omgaan met lastige situaties of bewoners die de taal niet goed spreken zijn ze getraind. Die zogenaamde soft skills horen wat ons betreft ook bij het vak.
“Een klein probleem kan als heel groot ervaren worden. Met een beetje begrip los je al veel op. Voor ons is het vastgoed, voor bewoners is het hun thuis.”
Amber Scholten, bewonersbegeleider

Reparatie en onderhoud 800+ woningen voor Woningbedrijf Koggenland

Bekijk project 
Contact

Heb je vragen?
Wij staan je graag te woord!

+31 (0)88 000 49 00
Of stel jouw vraag vrijblijvend via onderstaande formulier